Ensam men stark!

Nu ska jag fortsätta berätta om veckan...
På min första journalist klass i tisdags (som mer är som en arbetsdag på en redaktion) så träffade vi alla som kommer skriva och jobba med The Channels i höst (skoltidningen). Det var kul, dock är det väldigt många svenskar i klassen. Alla skulle presentera sig och berätta för klassen vad man ville jobba med på tidningen. Jag vill skriva om skollaget i fotboll, för tennis håller inte på under hösten. Grejen är att hela sportredaktionen på tidningen består av enbart killar. Och de nya reportrarna var alla killar. Förutom jag. Jag fick mig en liten konstig blick från huvudredaktören när jag sa vad jag ville skriva om. Antar att de inte tror att en tjej kan skriva om sport. Men jag ska allt visa dem! Som tur är så är min vän Michael en av redaktörerna, så han kommer hjälpa mig också. :)
Sen har jag även fått massa fina komplimanger för min solbränna. Typ att jag har en sådan fin färg. Jag tycker också om min bränna men är den verkligen så fin? I vilket fall så blir jag glad för dessa fina komplimanger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0