Julfirande och bästis

Det känns att terminen är inne på slutspurten i skolan för alla är upptagna med plugg. Men däremellan hinner vi har lite roligt också!
Igår hade Theresorna och Sandra bjudit in till julmiddag. vi var väl runt 15 personer som fick avnjuta ett riktigt gott julbord (tack IKEA för att ni finns) och sång och dans blev det också. Julskinkan var väl nästan det bästa på hela julbordet...känns konstigt att inte komma till Sverige och äta mammas ny-griljerade skinka i år!
Jag tänkte även passa på att skriva nästa del i utmaningen, min bästa vän. Genom åren har jag haft många bästa vänner. Ni vet i lågstadiet ch  när man var yngre hade man en bästis, ofta delade man ett sådant där vänskapshjärta med dem för att man var bästisar.
Men när man blev äldre så försvann det där att man skulle ha en bästis. I alla fall för mig. Jag hade istället några väldigt nära vänner i högstadiet och gymnasiet.
Jag har ingen jag kallar för bästis nu heller, men jag har istället några väldigt nära vänner, både här och i Sverige. Tyvärr har det blivit att man glidit ifrån en del i Sverige på grund av att vi lever olika liv. Jag tycker det är lite tråkigt. Man inser vilka som är ens riktigt vänner när man åker iväg och sen kommer hem. En av dem är min fina lilla Malin. Hon och jag har alltid vart nära vänner sen vi lärde känna varandra, och hon är den som alltid håller kontakten när jag inte är i Sverige. Jag hoppas att fler av mina gamla vänner hade gjort det, men tråkigt nog så gör de inte det. Jag lade ner att försöka när jag märkte att det inte var någon respons.
Lite av julmaten vi åt igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0