Min dag

Min dag idag började inte så bra. Först av allt så kunde jag inte somna igår kväll eftersom en av mina roomisar bestämde sig för att sätta på hög musik kl 2 mitt inatten så jag fick gå upp och säga till. Han hade tydligen glömt av att det var tisdag natt...
Sen vaknade jag mitt i natten av att det gjorde jätteont i ryggen när jag skulle vända på mig i sömnen. Tänkte inte så mycket på det utan somnade om. När klockan väl ringde i morse kunde jag inte resa på mig. Jag var i princip förlamad. Jag fick panik och ropade på Sofhie som fick hjälpa mig upp. Jag hade den värstsa rygg/nacksmärtan jag någonsin har upplevt, jag kunde verkligen inte röra på mig. Sofhie hjälpte mig att ta på mig kläder (jag vet, det låter som jag är gammal) men det gjorde så ont. Sen åkte vi till skolan och fick en vidarebefodran till ett så kallat Med Center.
Vi åkte dit, (inget sjukhus, mer som en mottagning) och jag upplevde hur dåligt vårdsystemet för elever på SBCC är. På medcenter var de inkompetenta, otrevliga och allmänt frånvarande. Jag hade fruktansvärt ont, men ag fick vänta i nästan 2 timmar i ett rum så var allt annat från sterilt, och en sjuksköterska som inte visste vad han sysslade med. Jag fick gå ut och säga till att jag hade ont 2 gånger, och när väl läkaren kom var hon otrevlig för att jag hade sagt till att jg väntade. Hon kände i alla fall lite på min rygg och sa att jag hade en muskelstreckning i ryggen så jag fick preskriberat smärtstillande som man blir helt dåsig på.
Så min dag har inte vart all för kul plus att jag måste plugga. Min rygg är mycket bättre, men dagen har inte vart så rolig som den kunde vart.
En sak är säker. Nästa termin tänker jag skriva en artikel i skoltidningen om hur dåligt vårdsystemet är för internationella studenter på skolan. Att de skickar oss till så kallade kliniker som är inkompetenta istället för et riktigt sjukhus för att det är billigare för dem, plus att deras försäkringsbolag de har inte täcker om vi går till ett riktigt sjukhus. Ska gräva fram massa smaskig info.

Hur har er dag varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0