Svengelska?

Fortfarande har jag inte bestämmt om jag vill skriva på engelska eller svenska. Min svenska grammatik har blivit sämre sen jag flyttade hit (särskrivning) och jag antar att mina amerikanska vänner är för lata för att använda google translator för jämnan. Å andra sidan är det ganska skönt att kunna skriva på svenska ibland för att inte helt tappa hur man skriver på sitt egna språk. FB chatt eller skypre räknas inte. Där blir det mest förkortningar på de flesta ord. Jaja vi får se hur det blir, kanske vartannat inlägg svenska, vartannat engelska?
Jag är ensam hemma just nu, mina roomies är ute och slirar antar jag. Jag bor förövrigt just nu med enbart killar, och kommer göra så hela sommaren. Ganska skönt faktiskt om jag ska vara ärlig, även om det kan vara lite tomt utan en till tjej i lägenheten.
Dagen har jag spenderat med min söta Vicci som gjorde ett kalasjobb med att slinga mitt hår så nu är mitt hår ljusare än vad det någonsin vart! Men bra blev det, så jag är helnöjd.
Det har vart Lakers match här ikväll (basket) så det var massa folk ute på stan, och jag och min fina amerikanska vän Christina möttes upp för mat och matchtittande. Lakers vann natruligtvis mot Celtic i den första finalmatchen. Egentligen är det lite tråkigt att Lakers är så överlägsna för man vet redan från början vilka som kommer att vinna även om Celtics inte är dåliga...Nåväl. efteråt gick vi tillbaka till mig och drack lite vin och pratade innan vi gick tillbaka till State och Tonic. Det var MYCKET folk ute ikväll men vad tur vi har att aldirg behöva köa till Tonic. :) Det tackar man för när kön är typ 20m lång och bara växer. Inne på Tonic träffade vi på Jarred och hängde lite innan vi dansade resten av kvällen till dubstep blandat med house och radiomusik. Nice.
Vicci och jag
Grillade häromdagen på våran balkong och sjöng svenska sommarvisor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0