Harry Potter

Ger ett bra betyg till den nya Harry Potter filmen som jag var och såg ikväll med David. Mycket mörkare än de föregående filmerna vilket jag gillar, och mer berättelse. Dock inte över förväntan så ger den ett godkänt betyg med plus i kanten. Men väldigt spännande på sina håll, och många händelserika och lite våldsamma scener. Tror inte direkt att det är en film man tar med sig sitt 6-åriga barn. Jag har ju läst alla böcker innan och jag måste säga att filmerna håller bra klass för att inte vara independent filmer, men jag tycker att böckerna är bättre ändå. Brukar oftast vara så, men ett undantag för mig är faktiskt Sagan om Ringen böckerna. Läste dem, men tyckte de var alldeles för sega.
Innan vi drog till Harry Potter kollade vi på när City College skollag spelade deras första rundor i slutspelet. Jag ska skriva artikel om tjejernas match, som utklassade sitt motstånd med 7-1! Killarnas match var väldigt spännande och det slutade med att det avgjordes på straffar eftersom det är vinna eller försvinna. SBCC vann efter en riktigt spännande straffläggning. Vi som var och tittade trotsade den råa kylan och värmde oss med arm choklad och filtar. 
Medan alla andra är ute och svirar ligger jag nu i sängen med en vitlöksklyfta i ena örat och ska sova snart. Har blivit tipsad av folk här om att det ska vara bra? när man har öroninflammation. Vet inte ens om det är öroninflammation för trots penicillinkur i 3 dagar nu så verkar det inte hjälpa och jag har fortfarande de värsta locken för öronen, speciellt det högra.

Kommentarer
Postat av: Johan Hammerby

Håller med dig. Filmen var bra, och jag gillar att den så troget följde boken. Det är bra att de har delat upp den i två delar, så de kan gå in mer på djupet i allt som hände i sjunde boken.

Jag håller dessutom med om Sagan om ringen. Såååå seg bok, men riktigt bra film.

2010-11-21 @ 10:55:41
URL: http://johanhammerby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0