Skärpning

Ja ok, nu ska återuppta mina dagliga inlägg igen, för det har vart dåligt med dem det senaste. Det händer mycket i den här lilla staden varje dag så skulle vilja skriva så mycket men ni vet när man har mängder av tankar så är det svårt att få med allt!
I alla fall, tiden rusar iväg här borta och jag insåg igår att det är lite drygt 4 veckor kvar av denna termin. Fyra veckor av pluggande, svett och tårar. Jag har massa böcker att läsa och uppsatser att skriva. Inte nog med det måste jag nog trappa upp mitt jobb på tidningen också, men måste säga att våran kära  advisor inte är den roligaste människan. Jag börja tro att hon är manodepressiv med de humör svängningarna hon har. Funderade ett tag på att vara editor nästa termin, men tror jag hoppar det.
I helgen var vi och spelade in en reklamfilm åt svenska T-Shirt Store. Vi åkte ut till mitt i ingenstans i bergen, närmare bestämt en liten håla som kallas Tulare där den amerikanska landsbygden verkligen blommade om man nu vill uttrycka det så. Det var en kuslig liten spökstad och det kändes som vi var med i Resident Evil där det bara fattades zombies för att vara likvärdigt. Trasiga Motel skyltar, rostiga vattentorn, trailer parks och bomullsfält. Det var bomullsfälten vi spelade in på. Såg även en död ko som ägaren hade slängt ut mitt på en bondgård. Ruskigt.
Imon (onsdag) är det sista skoldagen för veckan för på torsdag är det helgdag, närmare bestämt Veteran's Day och ingen skola, och jag har aldrig klasser på fredagar. Och på fredag åker jag, Therese och Elin upp till mysiga San Francisco där jag ska hälsa på Alex som pluggar på Academy of Art University och eftersom det är tjejernas första gång i SF ska vi väl vandra runt en hel del också. Som Therese sa, "Vi ska fota massor!" haha. Ja, bekväma skor är väl ett måste antar jag då. Hoppas åka upp dit en gång till innan jul, för de har en jättestor julgran på Times Square varje år med en isbana. Mysigt!
Imon så blir det skola och sen plugg.
Jag i en av tröjorna innan vi filmade :)

En ful bild jag gjorde på fotoklassen idag då temat var Illustration bilder.
Har aldrig gjort det innan och som ni ser, jag behöver träning! ahhaha

Kommentarer
Postat av: Evelina Allgulin

Snygg tröja :) Och bakgrunden var riktigt fin. Där skulle jag allt vilja fota :D

2010-11-11 @ 08:58:46
URL: http://evelinaallgulin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack! :) De har riktigt coola tröjor och tshirtar! Ja, det var ganska häftigt att vara på ett bomullsfält. Dock tyckte även tusen spindlar likadant. Men ja, ett riktigt bra ställe att filma/fota på!

2010-11-12 @ 02:43:08
URL: http://annichi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0