This is me

Om jag skulle beskriva mig själv så är jag en väldigt äventyrslysten person som älskar nya saker och att träffa nya människor. Jag försöker alltid vara positiv och se det positiva i även det negativa även om det kan vara svårt ibland. Jag tror altide det bästa om alla för jag tycker att alla ska ha en värdig chans att visa att de är bra personer! Dock så slår det tillbaka emellanåt och då tänker jag att jag aldrig mer ska vara sådan. Men jag faller alltid tillbaka i det spåret, på gott och ont. Jag kan vara ganska bestämd av mig också, men jag har en svaghet och det är känslor. Jag är en väldigt känslosam person. Det också på gott och ont. Men det jag gillar med mig själv är att jag är ganska självständig. Jag försöker alltid reda ut saker och ting själv innan jag ber om hjälp, kanske lite för ofta ibland.
Jag är adopterad från Korea och kom tll Sverige när jag var 3 månader. Här i USA blir jag fruktansvärt trött på hur trångsynta en del människor är när de frågar vad jag kommer ifrån och jag säger Sverige--- de tror mig inte och då får jag förklara hela min bakgrund för dem vilket är lite irriterande så nu för tiden säger jag att jag är härifrån eller Hawaii, för tro det eller ej så är det många som tror det! Smickrande men också störande ibland. I'm from fucking Sweden!
När jag var liten var jag en väldigt lugn person som älskade fina klänningar och skor. Det gör jag fortfarande. Då gillade jag inte att bli smutig men det ändrades med åren.
Jag har alltid vart en hopplös romantiker som lipar järnet till romantiska filmer, eller bara lyckliga filmer. Jag skäms inte för att visa känslor.
Jag har gjort massor av aktiviteter genom mina år. Spelat fiol ett antal år, dansat ballet i antal år, sjungt i kör, gått i Skogsmulle och dansat bugg. Vi har även haft travhästar sen jag var liten och jag har både hållt på med hästhoppning och monté. Vad många inte vet heller är att jag mitt första år gick innebandygymnasiet i Göteborg, närmare bestämmt på Hulebäcksgymnasiet och jag spelade innebandy i Pixbo Wallenstam. En mycket rolig tid som bland annat resulterade i ett Skol SM guld och en lite svidande 4:e plats i junior SM.

Efter halva året av mitt andra år i gymnasiet bestämmde jag mig för att ta ett sabattsår från gymnasiet. Detta av många olika anledningar, men framför allt pga av att jag var väldigt skoltrött. Jag flyttade upp till Sigtuna ett tag och jobbade som hästskötare åt en stor travtränare där. Jag var då endast 17 år och det var första gången jag bodde själv. Det var en lärorik tid som gjode att jag utvecklade mig själv. Efter mitt sabattsår avslutade jag de sista 2 åren på Aranäsgymnasiet i min hemstad Kungsbacka på samhällsprogrammet.
När jag tog studenten 2006 ville jag utforska världen. Jag åkte till Englad och Oxford för att studera engelska. En mycket rolig tid och väldigt lärorik. Jag träffade vänner där från hela världen och lärde mig nya saker om olika kulturer eftersom jag bodde i korridor med stundenter från hela världen. Många fördomar försvann där. Jag var där i 6 månader och fick med mig ett Cambridge certifikat i advanced english.
Jag var hemma och jobbade på McD efter det men kände att jag ville resa mera. Januari 2008 stack jag till Australien för att plugga Event Management i Brisbane. Jag älskar verkligen Australien. Så vackert och harmoniskt! Var meningen att jag skulle stanna och fortsätta på Uni där, men trots allt det vackra så kände jag att det var så långt bort från resten av världen. Över ett dygns flygtur från Europa.
Våren 2009 kom jag då äntligen till USA. Någonstans innerst inne har jag alltid känt att detta är landet där jag passar in. Här skäms inte folk för något och du får vara precis som du vill. Inga gränser och ingen jantelag. Visst, det finns många nackdelar, men fördelarna väger över. Dett är stället där jag vill bo i framtiden. Inte just Santa Barbara men L.A.
Mycket händer i mitt liv nu, både i skola och emotionellt. Jag försöker röja upp i mitt liv och ta bort det som inte gör mig glad och försöker se positivt på allt. Ibland går det bra, ibland inte. Men just nu försöker jag att bara fokusera på mig själv.
Detta var första delen av de 30! Hoppas ni tycker om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0