Amerikansk historia är tråkigt, nu byter jag till journalistik

Fy sjutton vad amerikans historia är tråkigt! Bara massa babbel om hur de beslavade och krigade med indianerna, hur engelsmännen och spanjorerna kom hit, och massa annat tråkigt tjaffs om stater osv. Så istället byter jag nu ämne och ska bege mig till Vicci där vi ska ha study session ihop eftersom vi måste plugga på innan helgen. Det jag har att göra är detta:
  • Skriva min vignette om fotbollsspelaren Mohammed, behöver inte vara klar men ska skriva mitt första utkast
  • Läsa om strobe i fotoklassen
  • Läsa engelska, ska börja skriva på min essay snart
  • Börja med mitt historiaprojekt som faktiskt är baserat på Twitter(!)
Och sen är det antagligen tusen andra grejer jag glömt att tillägga. Just det, jag lämnade in mitt första story proposal igår till tidningen, och de gillade det! Jag fick jättemycket beröm av redaktörerna och våran lärare, eller advisor som det heter på tidningen. Det känns verkligen hur bra som helst att skriva för tidningen och det är fruktansvärt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0