Mug shots and blind spot

Igår kväll efter min sena fotolektion så gick jag och hängde lite med Patrik och de andra svenskarna på La Brezza innan jag träffade Sam och åkte hem. Vi skulle kolla film, men filmen jag valde var så fruktasvärt dålig att vi knappt såg halva. Jaja, det är väl de dåliga filmerna som gör att man uppskattar de bra.
Idag efter skolan så åkte jag till optikern med Patrik för dels behövde han linser för han ser skitdåligt och han har haft dålig syn i 3 år men inte gjort något åt det så nu var det på tiden eftersom han sitter och kisar med ögonen vad han än gör. Jag kollade även min syn för jag har märkt att jag har börjat se ännu sämre och dessutom ville jag ha dygnet runt linser så jag slipper vara "blind" varje morgon och fummla efter mina glasögon. Min syn hade blivit betydligt sämre, och dessutom sa optikern att den bara kommer bli sämre för varje år pga mitt brytningfel jag har...så hon tyckte att jag skulle göra en laseroperation ganska snart om jag inte ville se sämre. Jo tjena. Jag har pratat om att göra det i några år nu men det kostar ju. Men samtidigt så är det värt det eftersom jag sedan slipper ha varken glasögon eller linser. Men det var inte så kul som hon uttryckte det till mig. "Just so you know, your eye vision is just gonna get worse..." Tack för upplysningen.
Av nån konstig anledning kan jag inte ladda upp bilder på bloggen nu...gör det sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0