Alien i vardagsrummet

Idag har det varit en riktigt kreativ dag. Plugg, tvätt och så har jag införskaffat en ny vän till vardagsrummet. Han heter Mr Alien och är en golvlampa med 5 armar. Skitful men jättepraktisk. Vi köpte en annan lampa på IKEA, men glömde den antagligen i kassorna...som tur var var det inte världens dyraste lampa, men lite surt för den var 100 gånger snyggare en den nya kreationen som står i vardagsrummet nu. Men skönt med lite mer ljus i alla fall så jag kan sitta här och plugga.
Värmen har kommit tillbaka till Santa Barbara, äntligen. Idag var det runt 24-25 grader under dagen, och nu ikväll har det varit så där skönt ljummet. Precis som det ska vara varma sommardagar.
Tredje skolaveckan av denna terminen börjar imon, och tiden bara flyger iväg. Jag vet inte hur det går så fort, men det känns som att jag har gått i skolan jättelänge trots att det bara är 2 veckor. Konstigt.
Det är många saker som händer nu, jag har ett stort projekt på gång för skoltidningen, kan tyvärr inte avslöja något än men jag hoppas och tror att det kommer bli något riktigt bra. Spännande!
Om lite mer än 1 månad är det journalistkonferens i Sacramento, denna gången är det hela Kalifornien. Ni kommer kanske ihåg att jag var iväg i höstas till Fullerton på samma grej, fast då var det endast regionen. Jag vet inte om jag kan/får följa med än, för det är begränsat antal platser plus att det är en hel helg och det kan krocka med andra saker. Sen kostar det pengar också. Men vi får se!
Jag kom hem från Johan, Pontus och Ola för en stund sen. Johan kollade igenom min artikel sen blev det Solsidan. Jag fick höra lite skvaller av Johan, och jag skrattade ihjäl mig åt sen sak som jag låter vara osagt. Men om man vill ha reda på saker, fråga Johan! :) haha Johan, du är den nya Perez Hilton.
Jag avslutar kvällen med några sidor Cinematography läsning. 47 dagar kvar till Hawaii. Nedräkningen har börjat.
Den nya inneboenden. Mr Alien.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ar konferensen nar det ar spring break med andra ord?? Dan ska komma hit da jag blev lite konfunderad.

2011-02-07 @ 17:49:25
Postat av: Sofia

I sa fall lar det ju finnas plats for dig :)

2011-02-07 @ 17:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0