Life is good

Åh vad jag njuter av livet just nu! Allt är verkligen toppen efter några dagar av mindre toppen...men jag känner mig så himla glad och tillfreds med livet just nu.
Jag har världens bästa mattelärare, och för första gången på länge så känner jag mig inte helt tappad bakom en vagn när jag sitter i klassrummet. Tvärtom så känner jag att jag hänger med och det går bra på alla quiz. Matte är nämligen något jag inte är världsbäst på, och jag är alltid nervös inför matteprov och jag mår dåligt innan jag ska göra prov för jag har inte så bra självförtroende när det gäller matte. Men det känns som att det kan bli ändring på det denna terminen, för den läraren jag har nu förklarar verkligen allting så himla bra.
Det planeras Hawaii till Spring Break, och det verkar som att vi kommer boka denna veckan! Jag, Ian, Andy och Michaela ska åka iväg och vi ska göra massa grejor på en vecka! Besöka alla local spots, surfa, hoppa från klippor, besöka Pearl Harbor, och massa annat roligt. Jag är så taggad!! Detta kommer vara min morot fram tills Spring Break och den veckan vi är där kommer jag bara ha semester. Ska bli så skönt.
Motivationen ligger verkligen på topp nu, ser verkligen fram emot denna våren!
Förra helgen var jag iväg en dag och träffade William i Laguna Beach som är och hälsar på från Sverige. Hans pappa bor i Laguna så vi hade en heldag där och i Newport Beach!
Ett halvfärdigt 3 våningshus bredvid Williams hus. Ägaren började bygga innan den ekonomiska krisen, men när den kom hade han inte råd att bygga färdigt och nu har han inga pengar kvar. Det är ett gigantiskt hus med 3 våningar, hiss, pool, spa, gym och massa andra rum. Väldigt snygg arkitektur. Utsikten är slående, man ser ut över hela havet!

Utsikten ifrån tomten-helt underbar

Piren i Balboa

Beachen i Balboa/NP

Var ju tvungen att leka lite turist

...Precis som William gjorde!

Vi var och kollade på snabba och fina bilar. Jag blev kär i denna Mazerattin. Julklapp?

En jätte snäll kvinna ville ta kort på oss och det fick hon!

Sen avslutade vi dagen i Laguna Beach på en restaurant/bar där W spanade in småtjejer och jag satt och hade roligt åt det haha

Detta är lite av det senaste som hänt, snart uppdatering igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0