Himlen ar oskyldigt bla

Nu ar det 9 dagar kvar till sista dagen i skolan. Till graduation. Till en ny start. Nog for att jag maste lasa en sommarkurs, men det ska nog inte bli sa jobbigt. Det kanns nastan lite som nar man tog studenten fran gymnasiet, lite spannande och nervost. Kappan, bandet och mossan ar inforskaffad, och nu ska jag bara fixa lite med mig sjalv innan jag har graduation cermonin.

Satt och skrev ett research paper igar i x antal timmar och nar jag till slut blev klar sa gick mina ogon i kors. Jag skickade uppsatsen till min chefredaktor som ska hjalpa mig att edita den, sen somnade jag bums nar jag lade mig i sangen.

Jag startade en blominsamling igar till min journalistlarare/advisor pa skoltidningen och hennes assistent. Hon ar inte riktigt som en larare for oss pa tidningen, hon ar mer som en del av redaktionen som ger oss rad. Ibland bra, ibland daliga. Vi har nog alla fatt oss var del av hennes humor, men trots det har hon sin charm, och det finns ingen annan professor pa skolan som henne. Kommer faktiskt sakna henne. Jag kommer sakna hela redaktionen och alla som jobbar pa tidnigen. Vi har vart ett riktigt bra crew detta aret som gatt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice!!!

2011-05-11 @ 18:45:13
Postat av: Ellinor

Hej! Jag har precis skickat in min ansökan till SBCC där jag vill major'a i journalism. Hur tyckte du "linjen" var? Är det någon du rekommenderar? Var allt supersvårt, om man exempelvis aldrig sysslat med journalistik förut men vill jättegärna lära sig? Hoppas du har tid att svara :D

2011-10-06 @ 15:31:52
URL: http://ellinorcecilia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0